Thursday, January 24, 2008

Trouwen is houwen


Ze is getrouwd, mijn zus, en zoals we dat van haar wel gewoon zijn, was dat op een niet echt alledaagse manier...
Na de burgerlijke trouw op het gemeentehuis en een kleine maar gezellige receptie, zijn zij gaan eten met de ouders. Om 22.00 verzamelde de "jeugd" voor het "avondfeest" in het Zottekot, een discotheek in Haasrode. 't Is daar waar ze mekaar 2 jaar geleden hebben leren kennen.

Een discotheek ingericht als een bierstube, 't is ne keer iets anders. 't Mag er dan zo wel uitzien, maar iedereen zit er aan de sterke drank, rode vodka, martini en Red Bull-vodka,.. Na mijn eerste slok wijn snapte ik direct waarom, de wijn en het bier zijn er niet te zuipen, dus ben ik ook maar overgestapt. Op martini weliswaar, want Red Bull toestanden zijn aan mij niet besteed, de geur alleen al..

De dj, das een verhaal apart. 't Is een blonde 40-er met een kapsel uit de jaren tachtig, inclusief het nektapijt, die zichzelf graag hoort praten en zingen.
Zijn versie van "Ik leef niet meer voor jou" van Marco Borsato gaat als volgt:

Ik leef niet meer voor jou
je hoeft niet te proberen
om hier te blijven staan
en mij te masturberen....


Veel zinnigs kwam er dus niet uit, maar hij kreeg er 't volk er wel mee op zijn hand. 1 minuut, veel langer liet hij een liedje niet horen en hij switchte moeiteloos van Nirvana naar André Hazes, van Dolly Parton naar Bart Kaël en van DJ Tiesto naar Benny Neymann.
Een foute party in een fout decor met een foute dj, zo kan je het het best omschrijven. Deckers en Ornelis kunnen er nog veel van leren..

Om 2.30 zijn manlief en ik huiswaarts gereden, moe, tevreden en zonder stem, want hoe bizar het voor sommigen ook mag klinken, ik heb er mij goed geamuseerd!

1 comment:

Anonymous said...

Op trouwfeesten moet foute muziek gespeeld worden. Dat hoort zo, begot ;-)