Thursday, January 10, 2008

Skiën

Voor zaterdag had ik 1 keer geskiëd, 7 jaar geleden. Toen zijn manlief en ik samen met mijn zussen en broer en een paar vrienden gaan skiën in de Oostenrijkse bergen. En dat was, mijn mede-reizigers zullen het bevestigen, geen al te groot succes.

"Skilessen? Nee, niet nodig, wij leren u dat wel, ge zijt daar op een paar dagen mee weg..."

NOT!

Hun idee was, we zetten jongemama vanboven op een berg, zeggen hoe ze moet ploegen en geven haar dan een duwke...
Peut, wrong answer, de sneeuwruimer die daar geparkeerd stond heb ik maar op een haar na gemist waarna ik mij heb laten vallen en de pret was over, want deze toen 24 jarige dame had een schrik gepakt. De rest van de vakantie heb ik op een groene en op het einde op een blauwe piste doorgebracht. En hoe meer ze me pushte om toch mee naar boven te gaan, hoe slechtgezinder ik werd. Wat ook niet hielp was, dat mijn broer, die ook nog niet geskiëd had, na 2 dagen al van een rode en na 3 dagen van een zwarte piste naar beneden kwam.
De verrassing was dus zeer groot dat ik na een paar keer oefenen op de babypiste in Landgraaf, van de grote piste naar beneden kwam, niet gevallen ben en er enorm van genoten heb.
Voor de non-believers, ziehier het bewijs:


Manlief droomt al luidop van een vakantie in de sneeuw, en ik geef het toe, ik heb er ook wel zin in!

No comments: