Wednesday, May 30, 2007

Godsdienst

Daarnet aan tafel zat mooie meid met gekruiste handen en gesloten ogen vanalles te murmelen. Toen ik vroeg wat ze aan het doen was, zei ze: "ik zeg samen Jezus, mama"

Ik viel bijna van mijne stoel want bidden, babbelen met Jezus en naar de mis gaan, dat is iets dat we zelden of nooit doen.

"Waar heb je dat geleerd?"
"Op school"
"Moeten jullie dat dan doen als jullie boterhammekes eten?"
"Neen, maar wel als we het klasje binnen gaan, want ik zie Jezus graag..."

Daarna kreeg ik een heel verhaal over Jezus en de koning die boos is,...

We hebben mooie meid bewust naar een katholieke school gestuurd omdat we, alhoewel we geen praktiserende gelovigen zijn, haar wel willen opvoeden volgens die normen en waarden.
Dat er godsdienst ging gegeven worden, dat wisten we, ik had alleen niet verwacht dat dat al in het 1ste kleuterklasje ging zijn.

No comments: