Friday, November 9, 2007

"Fun, fun, fun, daar begint de pret..."



puh!

Vandaag, de eerste dag van het laatste weekend van de stickeractie bij de fun.
Bibi en kleine meid, met reclamefolder en een lijstje, richting fun. En ik was er niet alleen, dus geen enkel vrij karreke meer en de strijd om die die vrijkomen is bikkelhard en zeer unfair. De kar die ik vastkrijg heeft geen kinderzitje, dus moet kleine meid in de kar. Niet echt handig, dus ik spreek de eerste de beste oma aan die in het bezit is van een kar met kinderzitje. We ruilen, ik maak zelfs ene euro winst en de strooptocht kan beginnen.

Met de poppen die de Sint bij moeke gaat brengen zit de kar al vol. Het bedje/badje/kinderstoeltje leg ik er dan maar bovenop, daarbovenop een activity table en daarbovenop een emmer met een servies. Kleine meid zit nog altijd in de kar, al wordt haar plekje krap.
Maar....
waar liggen de megabloks voor nichtje A?
waar staat dat huisje dat kleine meid van haar meter krijgt?
waar vind ik de plasticine?
en waarom liggen de poppenbuggy's niet gewoon bij de poppen????

Ik informeer bij een verkoopster,
"Waar de megablokken liggen? Ah bij de blokken, he!"
"Ja dat dacht ik ook, maar ze staan er niet tussen,
kunnen ze nog ergens anders liggen?"

"Dat weet ik niet, 't is mijne eerste werkdag!"
Fijn...
Geen megablokken dus en een andere verkoopster weet me te zeggen dat als dat huisje er niet staat, het er niet is. Maar het komt zeker nog terug, ze weet alleen niet wanneer.
Fijn...

Klein meid is moe en wordt lastig.
Ik laat mijn kar staan en we gaan samen op zoek naar de ontbrekende zaken.
Niet slim, jongemama, absoluut niet slim. In zo'n winkel zijn veel te veel leuke dingen voor nieuwsgierige 18-maanders. Al moet ik toegeven dat dankzij haar excellent speurwerk we de poppenbuggy's vinden.
Tussen de keukentjes *rollendeogensmiley*

We zijn ondertussen al meer dan een uur bezig en ik besluit de handdoek in de ring te gooien. Onderweg naar de kassa, vind ik de plasticine en besluit ik het draagbaar poppenhuis van playmobil ook mee te nemen.En daar sta ik dan aan de kassa, kleine meid op mijne ene arm, de kortingsstickers in mijn andere hand en een kar vol speelgoed.
Bon...
Ik zet kleine meid op de grond en wil alles klaar zetten voor de kassierster. Die wil alles in de juiste volgorde, dus eerst iets van 5%, dan 10%,...en dat zit nu net helemaal vanonder in mijn kar.
Shit!
Ondertussen is kleine meid onderweg naar de uitgang.
Shit in het kwadraat en heeeeeeeeeellllleeeeeeep!
Gelukkig heeft de lieve dame achter mij de paniek in mijn ogen gezien en schiet ze me te hulp. Ze haalt kleine meid en blijft bij haar tot ik alles uitgeladen, betaald en weer ingeladen heb.

Wie nu denkt, mission accomplished, die zit er dik naast.Ik moet nog met die overvolle kar en een vermoeide, lastige en hongerige peuter, de halve parking van het gouden kruispunt over. Dat lukt me tot op een 3tal meter van mijne auto, daar belandden de 3 bovenste dozen op de grond, in het midden van de weg!
Shit tot de derde en heeeeeeeeelllllleeeeeeep in het kwadraat!!
Geen lieve dame in de buurt deze keer, wel een auto... Ik zet mijn kar aan de kant, en probeer het speelgoed zo snel mogelijk aan de kant te krijgen. De desbetreffende chauffeur, een grijs permanentje, blijft doodleuk in haar auto zitten...
Is dat niet 1 van de 10 geboden, mensen in nood helpen?;)

Enfin, 1 uur en drie kwart later staat alles in de garage, maar volgend jaar kan baardmans zijn vuile werkskes toch zelf opknappen;), zenne...

1 comment:

Anonymous said...

of... volgend jaar laat ge uwen wederhelft die karwei maar opknappen of ge laat hem op de kindjes passen: hij kan dus kiezen! K (en ik wil eventueel uw kar wel duwen)