Thursday, November 15, 2007

De cakejes

Zoals ik al zei, is het op school de gewoonte dat de jarige een traktatie meebrengt die ze allemaal samen kunnen opeten.
Grote meid wilde trakteren met cakejes en niet zomaar cakejes, maar Winnie de Pooh honingcakejes met bollekes erop!
Het recept komt van een imperial kids'kit, een doos waar alles inzit wat je nodig hebt voor de cakejes behalve suiker, bakboter, eieren en honing.



Maandagavond, belde ik manlief, vanop de parking van de carrefour notabene, om te vragen of de doos die thuis nog stond volledig was en of ik nog iets moest gaan halen.

"Ja, daar zit een zakje bloem, 2 zakjes vanillesuiker en een zakje suikerbollekes in"

Ik ken het recept ook niet van buiten en ga, in de overtuiging dat alles oke is naar de dokter voor de spuit. Ik kom thuis, eet, lees het recept en merk dat we een aantal dingen mankeren...
Bakboter, honing en eieren...
Een beetje boos zeg ik tegen manlief, het was toen 21.00,

"Allez, hebt ge dat nu niet gezien..."
"Ja maar, how, he, ge moet nu niet boos worden, ge had me gevraagd te kijken of de doos compleet was, en dat heb ik ook gedaan"


Ik heb hem inderdaad niet gevraagd verder te kijken naar het recept en na te gaan of alles in huis was, en naar goedoude mannelijke gewoonte heeft hij dat ook niet gedaan,

"Ah,nee, want dat had ge toch niet gevraagd!"

*rologensmiley*
AAAAAAARRRGGGGGG!!!!

Enfin...
ikke naar de buurvrouw voor eieren en naar de nachtwinkel voor de rest, en wonder boven wonder, daar hadden ze dat allemaal....
Lang leve de nachtwinkels en buurvrouwen met kippen!!
Om 00.20 waren ze klaar.

No comments: