Thursday, May 29, 2008

Steenezel

Kleine meid heeft zomerschoenen met velcro. Bad idea want na ongeveer 2 minuten in de auto en het gaat het zo:

"Uit"
"Neen, kleine meid, schoenen aan"
"NEE"
"Ja, schoenen aan"
"Uit"
"Pasop, he"

Het is efkes stil en dan

"Uit, tijt mama tous uit"
"Kleine meid, hou uw kousen aan en doe uw schoenen terug aan"
"NEE"
"Jawel"
"NEE TOUS UIT"

Meestal vind ik het niet zo een ramp, behalve deze morgen. Toen was mijn gat nat omdat ik in de gietende regen madam haar kousen en schoenen terug had moeten aandoen! "De volgende keer staat ze met haar blote voeten op de kiezel", had ik tegen manlief gezegd, "zodat ze eens voelt waarom ze schoenen moet aandoen!"

Zo gezegd zo gedaan, daarnet stond kleine meid dus op haar blote voeten op de kiezel. Niet voor lang want ze liet haar schoenen liggen en wandelde naar de voordeur, das ongeveer 2 meter. Ik wilde haar haar schoenen teruggegeven, maar al NEE-roepend wandelde ze terug naar de auto. Om al wenend terug naar boven te komen. Ze heeft zich op den dorpel gezet en daar is ze dan gooi-en-vang met haar schoenen beginnen spelen, waarbij zij zowel gooide als ging halen.
Op de kiezel notabene.....
Op blote voeten alstemblief..
Uiteindelijk kon ik het niet meer aanzien, ik ben ben heel boos geworden en uiteindelijk heeft ze toch haar schoenen aangedaan. Ze is naar binnen gestapt, is op de trap gaan zitten en vroeg met haar liefste gezichtje:
"Uit?"

Oh help...

nvdr: Eenmaal binnen zijn haar voetzolen aan een grondige controle onderworpen waaruit bleek dat ze geen blijvende schade overgehouden heeft aan haar wandelingeske!

No comments: