Friday, May 16, 2008

Opzij, opzij, opzij

Goed voornemen nr 1: gaan sporten!
Goed voornemen nr 2: op gewicht blijven!

Die 2 goede voornemens hangen zowat samen, want ik wil terug wat conditie én ik wil kunnen eten, drinken en snoepen zonder te verdikken!
Het probleem is dat mezelf in het zweet werken op marteltuigen, omsingeld door loerende, halve bodybuilders die niet snappen dat je ergens moet beginnen, en dat is niet met 100 buikspieroefeningen of 10 kg op de halters, niks voor mij is. Ook gaan zwemmen is pffff, al dat gedoe met omkleden en dat water, nee jong, niks voor mij!
Gaan lopen, dat zag ik nog wel zitten en dankzij deze madam vond ik de site van start to run. Ik kocht mezelf een mp3-speler en ben beginnen joggen.
Ondertussen heb ik les 10 achter de kiezen. Ik vind het zaaaaalig alhoewel het niet altijd even gemakkelijk gaat, de knieën regelmatig reclameren en het niet simpel is om tijd vrij te maken!
De podcasts van Evy Gruyaert zorgen ervoor dat ik niet moet stopwatchen en verzetten mijn gedachten door alles te combineren met leuke muziek.
En ja hoor de conditie verbetert zienderogen en ik ben ondertussen ook nog eens 2 kilo's kwijt.
Als dat geen extra motivatie is!

Mijn einddoel?
5 km binnen een 6-tal weken, ik houd jullie op de hoogte!

1 comment:

Anonymous said...

Super, volhouden he!! Ben vandaag, tijdens mijn verlof hier ook gaan lopen (de continue aanvoer van hamburgers, pizza's en reuze ontbijtbuffetten zitten daar misschien voor iets tussen?). Volgend jaar lopen we dan samen de "10 miles van antwerpen". Ik ben dit jaar als elfduizendste-en-een-beetje geeindigd, er is dus zeker nog ruimte voor verbetering...Een training is misschien een beter idee als samen nog eens te gaan eten?