Wednesday, May 21, 2008

Hemel of hel

Manlief moest de afgelopen 3 dagen voor zijn werk naar het buitenland.
"Ocharmkes toch", hoor ik dan hier en daar!

HALLO,
OCHARMEKES TOCH!!!!??????

Ik bekijk het zo, naar het buitenland gaan voor het werk lijkt me dit:

op het gemak kunnen opstaan,
uitgebreid kunnen douchen,
niemand moeten wassen en omkleden,
geen zeurende, zagende, ruziënde, treuzelende, wenende of ambetante kinderen
rustig kunnen ontbijten, lunchen en dineren
niet moeten koken, afwassen, opruimen, kuisen en strijken
geen boterhammen moeten smeren, monden afvegen en omgestoote glazen opruimen
afgehaald en naar het werk gebracht worden in een taxi
slapen in een opgemaakt bed in een door een kamermeisje opgeruimde kamer
geen gejaag van werk naar onthaalmoeder en van onthaalmoeder naar ouders om dan om 19.45 met 2 zeurende en uitgeputte kinderen thuis te komen.
rust

Klinkt dat zo erg?
(en dat is een retorische vraag;-) )

Oké, 't kan zijn dat je daar dan wat harder moet werken ,dat gaan eten met de collega's niet altijd even fijn is en dat je je vrouw en kinderen mist (hoop ik toch), maar toch, na 3 dagen alleen met de kids lijkt dit me het paradijs...

4 comments:

Anonymous said...

Daar kan ik heel goed inkomen! Misschien moeten wij gewoon een driedaagse (lees weekend van zaterdagmiddag tot zondagnamiddag) plannen onder de vriendinnen? Ik ben in elk geval voor, op voorwaarde dat er een welness bij is ;-)
K.

jongemama said...

Ja, dat lijkt me super!

Anonymous said...

Oh, ik dacht dat de 'ocharmkes' naar jou, achtervlijver met kinderen, waren gericht.


Liever weg als blijven in zo'n geval...

Anonymous said...

achterBlijver dus (roloog naar mezelf)