Tuesday, April 3, 2007

Vakantie

' Is paasvakantie....
Vandaag en gisteren zat onze mooie meid voor de eerste keer in de buitenschoolse opvang. Gisteren is ze vol goeie moed en samen met haar vriendinneke vertrokken, om 's avonds vol enthousiasme thuis te komen met een aantal knutselwerkjes, kousen vol zand en een broek vol blauwe verf.
Ik dacht, oef, weer een probleem opgelost, want zelfs voor halftijds werkende mama's is het niet evident opvang te vinden tijdens de talrijke schoolvakanties.
Vanmorgen had ze buikpijn, dat gebeurt wel vaker als ze iets moet doen dat ze minder leuk vindt dus ik dacht, ai, misschien toch niet zo'n ideale oplossing. Met een klein hartje heb ik haar laten vertrekken. Vanavond kwam ze weer heel enthousiast thuis met een knutselwerkje, kousen vol zand en ...een andere onderbroek....
Manlief had niks gemerkt, er was ook niks vermeld, dus

" Mooie meid,waarom heb je een andere onderbroek aan?".
"Omdat ik kaka gedaan heb in mijn handjes, mama"
"Huh???? Waarom ben je dan niet naar de WC-tjes gegaan?"
"Ik mocht niet van de meneer..."

Krak zei mijn moederhart, ik denk/hoop dat ze zo onder de indruk was, dat ze het niet durfde vragen, maar ben ik blij dat mijn paasvakantie vandaag is begonnen en die van supervent vrijdag begint zodat ze de volgende dagen thuis kan blijven bij mama en papa...

No comments: