Wednesday, April 4, 2007

Mooie meids evolutieleer

Je hebt babytjes, kleine meisjes, grote meisjes, mama's, moekes en oma's...
Bij elke stap in deze evolutie horen rechten en plichten

Babytjes en kleine meisjes drinken uit een flesje, hebben een tutje en een klein bedje.
Grote meisjes drinken hun melk uit een glas met een rietje, hebben hun tutje aan Sinterklaas gegeven, gaan naar school en hebben een groot bed.
Mama's mogen cola drinken en rijden met de auto...

Zij is een groot meisje, klein mieke een klein meisje en ik...ik ben overduidelijk een mama. En aangezien mama's meer mogen dan grote meisjes kwam de vraag:

"Wanneer word ik een mama?"
"Als je borstjes krijgt."
" Ah, ja want mama heeft borstjes..."

Ik dacht, hiermee is de kous af, maar nee hoor, een paar dagen later...

"Waar kan ik borstjes kopen?"
"Huh????"
"Ik wil mama worden"
"Je kan die niet gaan kopen, mieke, die groeien wanneer jij groot genoeg bent"
"Aha"

Weer een paar dagen later staat mijn dochter voor de spiegel

"Mama, kijk, mijn borstjes zijn aan t groeien..."

Oh help...

No comments: