Saturday, April 19, 2008

Pas op: pas geverfd!


Na 2.5 jaar in ons nieuwe huis hadden de muren nog geen lik verf gezien en bestond onze verlichting nog altijd uit spaarlampen in een peer. Tijd voor een beetje Debby Travis en dus kwam er iemand van colora met wat kleuradvies.
6 maanden later: de verf wordt gekocht.
10 maanden later: Ik ga op weekend naar de zee met de 2 kinderen en manlief begint te schilderen, de plafonds van keuken, living en speelkamer worden geverfd, net als de muren van de speelkamer...
13 maanden later: zie resultaat na 10 maanden...
Een beetje bedroevend, niet waar?
Oké hij heeft veel werk en oké als ik alleen thuis ben met de kinderen kan ik niet verven, maar toch,
ik wil mijn huis geschilderd en dat liever vandaag dan morgen.
Dus heb ik de kinderen meegenomen naar moeke en de speeltuin en manlief een verfborstel in zijn polle gestoempt en gezegd: "Doe voort ";-)
Ondertussen staat er 1 muur van de keuken en 1/2 van de living in primer... Die kunnen morgen afgewerkt worden en dan stopt het, hij kan niet voort.

Ikke: "Huh?"
Hij: "Ah ja, de verlichting moet gekozen zijn vooraleer de muren in de living geschilderd worden, ah ja, want gij wilt wandspots en daar moet nog electriciteit voor bijgelegd worden.."
Ikke: "Aaaaargh"

Oke, morgen naar de lichtwinkel, en dan komt het...

"Jamaar ge gaat me op mijn gemak laten kiezen, ik wil eerst rondkijken en kunnen verliefd worden op een armatuur vooraleer gij daar ne verkoper bijsleurd..."
"Jamaar, de 2 kinderen zijn erbij, dan gaat dat niet zo gemakkelijk. 't Is opendeurweekend en er zijn binnenhuisarchitecten om u te helpen kiezen. Zijn we dan niet beter als we direct raad vragen en dan een beetje gestructureerd kunnen zoeken?"
"Nee ik wil eerst rustig rondkijken"
"Weet ge wat, gaat gij eerst kijken, wordt verliefd en komt mij dan halen"
"Ah nee, he das een halfuur rijden, dan doe ik morgen niks anders dan rondrijden en in diene winkel staan om dan bij uw vriendin op kraambezoek te gaan..."

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Wanneer we en of we ooit aan verlichting gaan geraken weet ik niet, ik weet nog minder wanneer ons kot hier eindelijk in orde gaat zijn, maar ik kan u nu al vertellen, 't wordt een zwaar bevalling...


1 comment:

dit ben ik... said...

Herkenbaar!
Helaas! en ook tot mijn ergernis.
Een verschil (tot mijn grote schaamte :-) ) wij wonen er al 8 jaar. En nog geen likje verf dus.
Het kan dus nog erger...