Tuesday, April 15, 2008

Corpus sana


Mijne rug en mijn keel, mijn 2 zwakke plekken. Als ik ziek wordt is het een keelontsteking en als ik ergens pijn heb, is het aan mijne rug . Al jaren.
De laatste tijd heb ik weer wat meer last. Wanneer ik vanuit zit wil rechtkomen, lijkt het alsof heel mijne onderrug blokkeert en dan moet ik enkele seconden gebogen blijven staan vooraleer ik me helemaal kan uitrekkken.
Oké, 30 is niet meer zó piep-jong, maar toch nog te piep om in bochelhouding door het leven te gaan. Dus ikke naar den osteopaat. Ik dacht, baat het niet dan schaadt het niet.
Zijn diagnose: een body into distortion, of zoiets.
In mensentaal, mijn bekken zit aan de linkerkant gefixeerd doordat de spieren daar continu onder hoogspanning staan. Dat moet door mijne onderrug gecompenseerd worden, wat op zijn beurt dan weer gecompenseerd moet worden door door de bovenrug en nek.
Een ingewikkelde affaire dus, maar na 2 behandelingen, vraag me niet wat hij doet en hoe hij het doet, was het al een heel stuk beter.

Tot zaterdag.
Een ongelukkige val.
Zijn werk naar de knoppen,
en dat heb ik gevoeld ook!

No comments: