Tuesday, October 9, 2007

Vriend en vijand

"Mama, C. heeft mij geplaagd..."

Ik had het al door, tussen mooie meid en haar beste vriendinneke klikt het niet meer zo goed als vorig jaar. Toen waren ze onafscheidelijk, nu zitten elkaar steeds vaker in de haren.

"En ik heb dan gezegd dat ik dat niet leuk vond en ben met N. en S. gaan spelen."

Blij en opgelucht was ik toen ik dat hoorde.
Blij omdat ze niet toelaat dat andere kindjes haar plagen.
Blij omdat ze dan zegt dat ze dat niet leuk vindt, een andere vriendje zoekt en de plager verder gewoon negeert.
Opgelucht omdat ze niet is beginnen slaan, stampen, bijten,...

Eigenlijk ben ik gewoon fier op mijn "volwassen" dochter...

1 comment:

Anonymous said...

t'Is ook een plantrekker, he, die mooie meid van u...
Niet de gemakkelijkste karakters, maar ze komen wel terecht ;-)