Sunday, October 7, 2007

Pretvet


De afgelopen dagen, in de apotheek,
mensen die op hunne buik kloppen en met stralende ogen vragen:
"En, mag ik u proficiat wensen?"
8-)

Enfin, de boodschap is aangekomen,
de kleren die ik toen aanhad verdwijnen vanachter in de kast en
ik ga weight watchen!
Het boekje met de punten is besteld en ik heb vandaag de drukte van het gouden kruispunt getrotseerd om een nieuwe weegschaal te kopen.

Alle steunbetuigingen en aanmoedigingen zijn welkom,
want het is de eerste keer in mijn bijna 30jarig bestaan dat ik op dieet moet...
Ik die 7 jaar geleden 48 kg woog, maatje 34 had en als ontbijt 4 en als middagmaal 6 boterhammen verorberde, weeg nu 70.3 kg en heb 32.8% lichaamsvet!!!
Ik ga dus niet meer kunnen eten en drinken wat ik wil, hoeveel ik wil en wanneer ik dat wil, en dat gaat zeer doen...
Maar kom, 't is nodig en ik ben gemotiveerd.
Toen ik daarnet en passant de modemakers binnenging,merkte ik dat zelfs maatje 40 te klein is en de pasgekochte weegschaal vertelde ons dat manlief nog maar 3.5 kg meer weegt dan ik.
Die triomfeerde natuurlijk en dat plezier gun ik hem niet;-).
Ideaal, want dan kan ik altijd net iets meer dan anders...

Ik houd jullie op de hoogte!

1 comment:

Anonymous said...

Niet te veel vergelijken is de boodschap, ik krijg er ook altijd de kriebels van dat ik de zwaarste ben van de 'kinderen' in ons gezin. Waar bij die andere twee, zoals je wel weet mannen van 1.80m en meer zijn...
Maar vanaf nu zijn we aan het DAT-en hé.