Tuesday, October 2, 2007

Houten bruiloft



Manlief en ik leerden elkaar kennen op de repetitie van de harmonie
ik speelde dwarsfluit en hij kwam onze drummer vervangen
Ik was net 17, hij 22 en het klikte direct

Rond mijn 18de verjaardag en aan de rode lichten in de Ridderstraat,
vertelde hij me dat hij me graag zag
Ik was perplex....
ik ging erover nadenken
en dat heb ik ook gedaan
3 jaar lang...

In die 3 jaar
heb ik gestudeerd, gefuifd, gecantust, plezier gemaakt,...
maar altijd met hem in mijn achterhoofd.
Ik had die 3 jaar nodig,
nodig om mezelf te vinden en te begrijpen
nodig om klaar te zijn voor een serieuze relatie..

Nu,
9 jaar, een huwelijk, een huis en 2 kinderen later
zit het nog even snor
en ben ik blij dat ik die tijd voor mezelf heb genomen.

28 september,
een dag om te onthouden,
een dag om te vieren,
een houten huwelijk en een aardewerken samenzijn...

3 comments:

een handvol said...

P R O F I C I A T ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Anonymous said...

Proficiat, jongemama en manlief...

Anonymous said...

Dat moeten we bij de eerstvolgende vieren hoor! K