Wednesday, February 3, 2010

Leuven

Op een koude en mooie winterdag en om de tijd tussen het onderhoud van mijn auto en het bezoek aan de kinderarts te doden, deed ik met mijn 2 miekes een wandeling door mijn geboortestad.

De kever op het Ladeuzeplein kon op weinig bijval rekenen.

" Is dat een kunstwerk?"
" Noem je dat nu een kunstwerk? Raar hoor..."

De ballon op het Herbert Hooverplein had iets meer succes.

Daarna gingen we door het stadspark, waar het vooral in de zomer en als student gezellig vertoeven is. Daar staat nog een toren en een stuk van de oude stadsmuur. Ik vertelde hen dat die muur al heel oud is en dat die ervoor moest zorgen dat dieven en boeven de stad niet binnen geraakten.

"Ja maar, hoe wisten ze dan dat er een slechte meneer daar was en dat die niet binnen mocht?"
"Wel, boven op die toren stond een wachter en die keek goed rond, de brave mensen mochten binnen, voor de slechten bleef de poort toe."
" Had die dan ook zo'n afstandbedieninkje zoals moemoe en vava....?"

Het was niet allemaal pedagogisch verantwoord die dag zenne, na ons bezoek aan de kinderarts zijn we een broodje gaan eten en gaan winkelen.
Zoals het hoort voor een moeder met haar dochters op een pedagogische studiedag....

No comments: