Saturday, February 13, 2010

For Lovers

"Valentijn, daar doe ik niet aan mee, ik zie u elke dag graag....."

Hij heeft ergens wel gelijk.
Als je mekaar graag ziet heb je die ene dag waarop het van de commerce moet niet nodig. En, ik hoef ook helemaal geen hartjes of beertjes met I Love You op of de valentijnsmenu in een of ander druk restaurant.
Maar alle excuses zijn goed voor een bloemeke of een zelfgemaakt diner of een lekker glas champagne, niet? Voor dat dinerke en de champagne zorg ik meestal zelf maar de hoop op een mooi bloemeke heb ik al lang opgegeven. Volgens hem kopen mannen alleen maar bloemen voor hun vrouwen als ze iets goed te maken hebben, en dat heeft hij niet dus....geen bloemen, ook niet met Valentijn.
De meisjes doen graag met mama mee:

"Papa, ik denk dat het tijd wordt dat je eens bloemen koopt voor mama"
en
"Papa, je krijgt alleen een dessertje als je voor mama bloemekes koopt"

Maar het mag niet baten...
Dit jaar hebben we afgesproken bij vrienden in het verre Limburg. Een bloemeke voor de gastvrouw kan niet ontbreken zeker morgen niet. Dus gisteren heb ik bloemen besteld in de bloemenwinkel want ik heb geen zin om morgen tussen al die mannen die iets goed te maken hebben te gaan staan.
Voor R staat er een lekkere fles wijn klaar.

Krijgen we net telefoon, een van de kinderen van R en S heeft buikgriep en een keelontsteking. Of we daar mee inzitten? Aangezien we dit jaar al meer zieke kinderen gehad hebben dan gezonde, lijkt het ons verstandiger om gewoon thuis te blijven...

Duuuuuus.....
dit jaar toch bloemen met Valentijn....

No comments: