Friday, August 31, 2007

Bollenwinkel

"Ik moet iets hebben tegen de keelpijn."
"Ne spray of pillekes?"
"Ne spray"
"Hebt ge ne voorkeur?"
"Nee"

Ik neem een doosje keelpastilles en leg ze op de toog.
"Nee, die zijn het niet, 't is een gele doos..."I
'k haal alles waar ook maar een beetje geel aanzit uit mijn schuif..
"Neen, dat is het niet, allé, t is een gele doos..."
Ten einde raad neem ik de Hibitane uit de schuif...
"Ja, die zijn het..."
Hibitane is zo oranje als oranje kan zijn.."rollendeogensmiley"

of

"Oogdruppelkes, ik weet de naam niet meer, maar 't zat in een klein fleske"

Euhm..alle oogdruppels zitten in een klein flesje....

of

"Die pillekes tegen mijn draainissen, die ronde rode spuitbus om te spuiten, die grote witte voor mijn knieën en die zakskes voor mijn benen...

Bon, begin dus maar te zoeken, he!
Geen probleem hoor, maar de mensen worden dan lastig omdat ik niet weet wat ze bedoelen en ik het dus niet vind.
Wel daar kan ik het van krijgen...
Ze staan daar blijkbaar niet bij stil dat er 100-den medicamenten bestaan en dat het bijgevolg zo goed als onmogelijk is te weten hoe elk pilleke of elk fleske eruitziet!

Voor de insiders:
't was sulpiride, reflexgel, bioglucosamine en venoruton...

2 comments:

Anonymous said...

Das net als de spoedpatienten, die nemen allemaal ronde witte pillekes:)!

Anonymous said...

Wacht tot dat die dan ne keer van kleur veranderen of als den doktoor een andere firma voorschrijft! K