Saturday, August 14, 2010

Halfoogst

Na 10 dagen vakantie, een verlengd weekend in het land van de prinssen en nog 2 weken halve vakantie werd het hoog tijd dat ik nog eens wat werk verzette in mijnen hof...
De aardbeien, die zijn al op van begin juli en ik kan u zeggen ze waren overheerlijk. De erwtjes liggen al een tijdje te bibberen in de diepvriezer en de boontjes hadden geen zin om mee te doen dit jaar.
De courgetten werken goed samen om ons elke week van vers te voorzien, de warmoes staat prachtig al weet ik bijgot niet wat ik daar moet mee aanvangen en de bloemkool was op haar best tijdens onze vakantie, jammer inderdeed,...
Dit weekend was het de beurt aan de selder om in de diepvriezer te belanden en zo geschiedde. Daarna moesten de ajuinen eraan geloven en bij gebrek aan een tuinhuis en plek in de garage, hebben ze elders een plekje gevonden om te drogen...


De prei was het volgende slachtoffer van de halfoogst....

En het laatste slachtoffer van mijn halfoogst-weekend was mijne pols, zeer pijnlijk zo een acute prei-versnijden-pols, al denk ik niet dat ik daarvoor een ziektebriefke ga krijgen ;)

No comments: